Translate

søndag den 16. maj 2010

Tandblegning gør-det-selv metoden

For et par år tilbage fik jeg en tandblegning hos en tandplejer. Det kostede så vidt jeg husker omkring 995-12oo kr. på tilbud og var ikke nogen særlig stor fornøjelse. Metoden der blev brugt hed Zoom. Mine tænder blev selvfølgelig synligt hvidere, men der var en del ømhed og isninger i tænderne bagefter.

Tidligere har jeg købt (på ebay.com) en skinne som jeg selv støbte efter mine tænder og derefter sprøjtede en gel i og sad med i 30 min. eller mere og savlede. Men det gav ikke helt det resultat jeg havde håbet på og gjorde mit tandkød hvidt og ømt, hvis jeg fik puttet for meget gel i som skubbede sig udad skinnen og op på tandkødet.

Da jeg synes at jeg trængte til et touch up på min proffesionelle tandblegning og bad om pris på det, var jeg ved at falde bagover. Jeg ville kun sparer 100 kr. i forhold til den fulde behandling for 2/3 del behandling.

Lettere fornærmet søgte jeg efter et alternativ på nettet. På www.youtube.com ,lå der en masse anbefalinger fra private på hjemmeblegning med Crest Whitestrips advanced seal, og videoer med hvordan man bruger det.

Jeg købte et sæt til 14 dage på www.ebay.com til under 200 kr. med fragt, og blev gladeligt overrasket over både resulatet, nemheden ( jeg behøvede ikke at sidde og savle i en halv time eller rengøre skinner) og der har været abselut ingen isninger i tænderne eller afbleget og irriteret tandkød :-)

Man tager foliet af og sætter de to stykker der ligner klisterbånd på hhv.tænderne i overmunden og undermunden, bukker det bagom tænderne og venter i 30 min. Derefter tager man det af igen og smider det ud i skraldespanden, og skyller munden. Man kan se resultater allerede efter 3-4 dage.

4 kommentarer:

  1. Fantastisk. Det vil jeg købe :) Har tit haft overvejet at købe skinnerne, men det kan jeg godt se, ikke bliver nødvendigt alligevel :)

    SvarSlet
  2. Hej igen :-)
    Min mor spurgte mig her forleden hvordan det kunne være at jeg altid havde så hvide tænder.

    Jeg blev helt overrasket, for det er ikke noget jeg tænker så meget på mere. Jeg brugte whitestrips tilbage i Maj måned og trods dagligt kaffedrikkeri - så er de stadig hvide :-)

    SvarSlet
  3. Hvor fantastisk :o)
    Så slipper man også for den dyre tandblegning hos tandlægen, når produktet virker ;o)

    SvarSlet
  4. I read your blog on a daily basis. This is a really great and informative post. Thanks for sharing.Tandblegning Strips

    SvarSlet