Translate

søndag den 23. januar 2011

DIY Keep Calm and carry on plakat

Jeg blev inspireret af nogle amerikanske indretninsblogs til at lave min egen Keep calm and carry on plakat.

Eller rettere jeg gav den i gave til min mand, som oftest søger tilflugt fra vores energiske unger og mig selv sagde hunden.

Og vi bliver oftest smidt ud af køkkenet medmindre at vi har et hurtigt ærinde.

Så hvad bedre end et Keep calm and carry on plakat han kan pege på ?
Historien bag plakaten er at den bristiske regering i 1939 i begyndelsen af 2 verdenskrig, ville højne moral blandt borgerne.
Øvers på plakaten er King George´s krone.

På de første to plakater stod der hhv.: Your courage, your cheerfulness, your resolution will bring us victory. Og Freedom is in peril.

Den sidste som er Keep calm and carry on, skulle sættes op når Tyskland invaderede England, men da det aldrig skete blev de kun hængt op i nogle få kontorer og aldrig på busser og butiksvinduer som de andre to.


Efter krigen blev de fleste distrueret, men i 2000 fandt en boghandler et eksemplar. Derude over er der kun kendskab til nogle få originaler i de bristiske arkiver og på et krigsmuseum i London

Her er så mit eksemplar :



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jeg fandt en passende ramme, noget fotopapir og googlede navnet på plakaten.
Jeg fandt en hjemmeside hvor man kunne downloade den (og mange andre fine) i pdf for sølle 17 kr.
Her er et link til hjemmesiden: http://www.saltandpaper.com/ . Der er også nogle gratis plakater :-)  og hvem elsker ikke alt der starter med gratis hiihi.
 
Gider man ikke besværet, kan man også bestille plakaten på denne danske hjemmeside : http://www.allposters.dk/
 
God fornøjelse

1 kommentar: